koochAdmin 1402/06/06 0 نظر

قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ چه میشود؟

سرنوشت قیمت مسکن

کارشناس اقتصادی گفت: بازار مسکن با ثبات نرخ ارز به تعادل رسیده است و با آزادسازی بیشتر منابع ارزی ایران پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در این بازار در ۶ ماه آینده کاهشی شود.

 

به نقل از وقایع روز،

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: وضعیت این بازار با ثبات نرخ ارز به تعادل رسیده است و با آزادسازی بیشتر منابع ارزی ایران پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در بازار مسکن در ۶ ماه آینده رو به کاهش برود.

وی تصریح با درباره کاهش قیمت مسکن در اطراف شهر تهران، عنوان کرد: قیمت مسکن در اطراف حومه‌های تهران از خود شهر تهران شروع می‌شود یعنی اگر قیمت مسکن در تهران کاهش یابد، در اطراف تهران نیز کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه میزان تقاضا نیز در قیمت گذاری مسکن تاثیر گذار خواهد بود، گفت:  اگر فراوانی تقاضا در منطقه‌ای کاهش پیدا کند قیمت مسکن در آن منطقه نیز کاهش می‌یابد. نرخ ارز، خودرو و قیمت مسکن در ۵ سال اخیر یک وابستگی و همخوانی بایک دیگر داشته‌اند.

غیبی پور در پاسخ به اینکه آیا وضعیت فعلی بازار مسکن راکد است یا خیر،‌ بیان کرد:‌ وضعیت بازار مسکن راکد نیست زیرا تقاضا برای واحدهای کوچک همچنان وجود دارد. بخش سرمایه گذاران مسکن کمتر شده است و مصرف کنندگان غیر واقعی از این بازار خارج شده‌اند.

 طبق آمارها ریزش قیمت آپارتمان در شهر جدید پردیس که از خرداد آغاز شده بود در ماه‌های تیر و مرداد ادامه یافته و در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در این شهر نسبت به ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ درصد افت کرده است.


پیام بگذارید