koochAdmin 1402/04/20 0 نظر

مساحت واحدهای نهضت ملی مسکن

نهضت ملی مسکن

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اعلام میانگین مساحت ۸۰ متری واحدهای نهضت ملی گفت:استان تهران در اجرای قانون جوانی جمعیت از نظر واگذاری زمین از سایر استان‌ها عقب‌تر است.

به نقل از تسنیم،

 ابوالفضل نوروزی با یادآور این‌که تاکنون زمین ساخت مسکن به 226 هزار متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن واگذار شده است، اظهار کرد:  واگذاری زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن راهکاری برای تامین مسکن خانوارها و کاهش قیمت مسکن است.

وی با بیان این‌که وزارت راه و شهرسازی در هرجایی که بتواند زمین تامین کند آنرا به واجدان شرایط واگذار خواهد کرد تا خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار احداث کنند، افزود‌: این کار با هدف ایجاد انگیزه برای  فرزندآوری است.

وی همچنین با یادآوری این‌که میانگین مساحت واحدهای نهضت ملی مسکن 80 مترمربع است، ادامه داد: طبق دستورالعمل، اگر قیمت زمین زیر یک میلیارد و 170 میلیون تومان باشد، آنرا به یک خانوار و اگر بیشتر از این مبلغ باشد زمین به 2 خانوار واگذار خواهد شد.

سرپرست  دفتر اقتصاد مسکن استان‌های تهران، قزوین، اردبیل، زنجان، شاهرود، لرستان، گیلان و قم را از نظر اجرای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین عقب‌تر از سایر استان ها اعلام و اضافه کرد:‌ در استان‌های یزد، هرمزگان و خوزستان میزان واگذاری زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت، روند مناسبی دارد. 

نوروزی با اشاره به این‌که اکثر استانداران با قانون جوانی جمعیت همراه هستند و تیم بازرسی وزارتخانه در استان ها فعال است، پیش‌بینی کرد: طی 2 ماه آینده با تاکید رییس جمهوری  و میزان استقبال مردم، اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح جوانی جمعیت رشد قابل ملاحظه‌ای یابد.

 

پیام بگذارید