koochAdmin 1402/01/31 0 نظر

واگذاری زمین های دولتی

زمین دولتی

ماجرای واگذاری زمین‌های دولتی چیست؟ 

مشمولان چه کسانی هستند؟

امروز و در سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان مقرر شد خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه شوند، پیش از این نیز دولت طرح واگذاری زمین به خانواده‌های دارای دو فرزند و بیشتر را تصویب کرده بود.

به نقل از تجارت‌نیوز،
سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت سیزدهم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و مقرر شد خانواده‌های دارای سه معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه شوند.

آن‌طور که خبرگزاری مهر نوشته است محمد مخبر در این جلسه تسریع در اجرای مصوبات مربوط به حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مورد تاکید قرار داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این مصوبات اقدام کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از حقوق معلولین گفت: در این دولت اهتمامی جدی نسبت به این موضوع صورت گرفته است و با پیگیری جلسات، شاهد افزایش اعتبارات مرتبط با حقوق معلولان هستیم.

 

سه مساله اصلی افراد دارای معلولیت

مخبر معیشت و اشتغال، مسکن و درمان را سه مساله اصلی افراد دارای معلولیت برشمرد و افزود: دولت با جدیت در تلاش است تا با استفاده حداکثری از بودجه‌های سالانه، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای غیردولتی، دغدغه معلولان را تا حد امکان در این بخش‌ها کاهش دهد.

در ادامه این نشست مقرر شد دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و کمک خود معلولین، نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های دارای سه فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت دو سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

هنوز جزئیات مشمولین این طرح و شرایط آنها در دسترس نیست، اما به نظر می‌آید به زودی متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه ملی املاک و اسکان درخواست خود را ثبت کنند.

 

واگذاری زمین به خانواده دارای سه فرزند

البته طرح خانه‌دار کردن خانواده‌های دارای سه معلول و یا بیشتر با واگذاری زمین زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم تفاوت دارد. هیات وزیران سال گذشته آیین‌نامه اجرایی مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم را تصویب کرد، بر این اساس به خانوارهای دارای سه فرزند ۲۰۰ متر زمین واگذار می‌شود.

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید