koochAdmin 1402/01/22 0 نظر

ورود قانونی سازندگان مسکن به زمین‌های ممنوعه

مسکن

 وزارت راه و شهرسازی با هدف تامین مسکن در محدوده شهری، زمین های در اختیار بخش خصوصی را که با ممنوعیت ساخت مواجه اند به محدوده‌ها الحاق می‌کند تا قابلیت ساخت و ساز پیدا کنند.

به نقل از شهرخبر ، دولت در راستای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی ظرف چهار سال در نظر دارد تا علاوه بر امکانات دولتی، ظرفیت‌های بخش خصوصی را نیز به کار بگیرد. ارایه تمامی تسهیلات و امکانات ذیل طرح نهضت ملی مسکن به سازندگانی که به این پروژه ملحق می‌شوند از جمله مشوق‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی برای بخش خصوصی در نظر گرفته است.

مالکان زمین‌های واقع در حریم شهرها می‌توانند از امتیازات ویژه برای رفع ممنوعیت ساخت و ساز استفاده کنند. بدین صورت که صاحبان اراضی که در کنار محدوده شهرها و حریم شهرها دارای مالکیت هستند، اگر بخواهند در اراضی خود ساخت و ساز و فعالیت عمرانی انجام دهند، ‌با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ساخت و ساز مواجه می‌شوند اما قانونگذار به سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده که با توافق با بخش خصوصی و مردم بتواند این اراضی را در اختیاز طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد.

ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفته است: بخشی از اراضی را بعد از اینکه به محدوه شهرها الحاق شد و یا قابلیت ساخت و ساز و کاربری پیدا کرد، در اختیار مالک قرار می‌دهیم و بخشی از زمین را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن می‌گذاریم.

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید