koochAdmin 1401/10/11 0 نظر

چند درصد تهرانی‌ها در بافت فرسوده زندگی می‌کنند؟

قیمت بالای مسکن و تورم افسارگسیخته در نرخ خانه در تهران، باعث شده تا بسیاری از شهروندان ترجیح دهند که در بافت فرسوده تهران زندگی کنند.

به نقل از تجارت‌نیوز، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از زندگی 1.5 میلیون تهرانی در بافت فرسوده خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در طول تاریخ، تمام بلایای طبیعی در ایران اتفاق افتاده است گفت: ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت تهران در ۲۰۶ هزار پلاک فرسوده زندگی می‌کنند.
خلیل محبت‎‌خواه امروز ۵ دی ماه همزمان با نوزدهمین سالروز زلزله بم و روز ایمنی در آیین پایانی پویش «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی» اظهار کرد: کشور ما از جمله کشورهایی است که تمام بلایای طبیعی در آن اتفاق افتاده و متاسفانه بعد از هر اتفاقی تمامی مسئولان و مدیران شهری غافلگیر شده و به دنبال راهکار و چاره هستند؛ در صورتی که رکن اول مدیریت بحران اتفاقات پیش‌گیرانه قبل از حادثه است.

 

جزئیات پرداخت وام نوسازی در تهران
وی افزود: در استان تهران در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۳۷۸۰ فقره پرونده در بافتهای فرسوده تشکیل شده به بانکهای عامل معرفی شده و منجر به پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات شده است همچنین سایر موارد نیز تا پایان سال پرداخت خواهد شد لذا از تمامی دستگاههای متولی امر مخصوصا شهرداری‌ها می‌خواهیم نسبت به تهیه و تخصیص بسته‌های حمایتی و تشویقی ، انجام تخفیفات و ضرورت تدوین در مطالعات و شناسایی مناطق ناکارآمد شهری تلاش خود را مضاعف کنند تا بتوانیم بستر مناسبی برای تشویق مالکین حقیقی و حقوقی و سرمایه‌گذاری در بافتهای فرسوده مهیا کنیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ظرفیت نهضت ملی مسکن در حوزه باز آفرینی گفت: لازم است شهرداران از قانون جهش تولید مسکن استفاده کنند؛ چراکه مشکلاتی در شهرهای استان تهران از جمله شهرهایی با املاک گسترده اوقافی و یا قولنامه‌ای مثل (شهر قدس ، گلستان و نصیر شهر) وجود دارد. متاسفانه این شهرها نمی‌توانند از تسهیلات بانکی به دلیل وقفی و قولنامه‌ای بدون پلاکها استفاده کنند. لذا امیدواریم شهرداران ظرفیت ماده ۹ قانون بهسازی و احیاء بافت های فرسوده را به کار بگیرند و تشکیل کارگروه ثبت اسناد و املاک را هر چه سریعتر ذیل ستادهای بازآفرینی شهرستانها فعال و احیاء کنند.

به گفته محبت‌خواه باید تمام سعی و تلاش خود را معطوف به بالا بردن کیفیت زندگی مردم کنیم و تمامی طرحهایی که در جهت توسعه و عمران شهری تعریف می‌شوند با هماهنگی و همراهی و تشریک مساعی مردمی سرعت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت پنجم دی‌ماه سالروز زلزله بم طی سه روز متوالی در قدس، ورامین و تهران همایش «سفیران نوسازی بم برای ایران قوی» برگزار شده است. این سلسله نشست‌های تخصصی با عنوان آموزه‌های زلزله بم با حضور مدیران و مسوولان شهری با استقبال خوبی هم مواجه بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، هدف از برگزاری این جلسات را اانتقال آموزه‌های زلزله بم با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای فرسوده و لرزان در شهرها و محلات هدف عنوان کرد.

 

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید