koochAdmin 1401/09/28 0 نظر

پرداخت حقوق از صندوق مسکن ممنوع!

پرداخت حقوق از صندوق مسکن ممنوع!

 

مدیر امور مالی صندوق ملی مسکن گفته است، از آنجا که بخش عمده منابع صندوق ملی مسکن از فروش زمین‌ها در سراسر کشور تامین می‌شود تلاش می‌کنیم تا یک ریال از منابع صندوق ملی مسکن برای حقوق و مزایا هزینه نشود.

 

صندوق ملی مسکن ذیل قانون جهش تولید و تامین مسکن به منظور جمع‌آوری درآمدهای حاصل از بخش مسکن شامل مالیات‌ها، فروش اراضی و غیره در جهت اجرای طرحهای این حوزه و تامین خانه برای اقشار نیازمند تشکیل شده است.

صندوق ملی مسکن روز ۱۴ آبان ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسید و ۱۸ آبان توسط دولت ابلاغ شد. تا اواخر آبان ماه حدود ۶۶۰۰ میلیارد تومان در این صندوق تجمیع شده است.

امروز هم مدیر امور مالی و ذی‌حساب صندوق ملی مسکن با اشاره به تشکیل این صندوق ذیل معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفته است: طبق قانون حساب این صندوق باید در بانک مسکن افتتاح شود که در تلاش هستیم تا حساب این صندوق به جای بانک مرکزی در بانک مسکن افتتاح شود.

به گفته اصغر صمدی، از آنجا که بخش عمده منابع صندوق ملی مسکن از فروش زمین‌ها در سراسر کشور تامین می‌شود تلاش می‌کنیم تا یک ریال از منابع صندوق ملی مسکن برای پرداخت حقوق و مزایا هزینه نشود.

صمدی تصریح کرد: صیانت از منابع صندوق ملی مسکن خط قرمز ما است و تلاش می‌کنیم تا تمامی منابع آن برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن صرف شود. قول می‌دهیم امانتدار مناسبی برای صندوق‌ها باشیم.

بنابراین گزارش، از ابتدای شکل گیری ایده صندوق ملی مسکن در سال گذشته مهم‌ترین منبع پیش‌بینی شده برای این صندوق، مالیات‌های بخش مسکن و ساختمان عنوان شد حالا اما جای خالی مالیات در آن مشهود است. گفته می‌شود وزارت راه و شهرسازی مسئولیت شناسایی واحدهای خالی و لوکس را به منظور اخذ مالیات بر عهده دارد که ۵۲۰ هزار خانه خالی را شناسایی کرده است.

اواسط خرداد امسال، سید احسان خاندوزی ـ وزیر اقتصاد از عدم‌اراده دولت قبل برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های لوکس صحبت کرد. طبق آخرین آمار در هشت ماهه سال جاری میزان مالیات دریافتی از خانه‌های خالی  یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان  بوده است.

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید