koochAdmin 1401/08/22 0 نظر

جزئیات بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از دست افراد خاص

شهردار تهران در خصوص بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران از دست افراد خاص توضیح داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در حاشیه آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و در جمع خبرنگاران که امروز در قالب دوازدهمین شنبه امید و افتخار برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره اتمام انقضای تاریخ مواد غذایی در سوله‌های مدیریت بحران اظهار کرد: در سوله‌های مدیریت بحران مواد غذایی نگهداری نمی‌شود، در واقع در این سوله‌ها اره، تیشه، موتور برق، بیل، چادر و مواد امداد اولیه موجود است و مواد غذایی نگهداری نمی‌شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه از گذشته برخی از سوله‌های مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش قرار گرفته بود آیا این سوله‌ها از سازمان ورزش بازپس‌گیری شده است یا خیر گفت: سوله می‌تواند در روز در اختیار مردم باشد. همچنین در بخشی از سوله‌ها تجهیزات وجود دارد و این سوله‌ها متعلق به زمان بحران است. در حال حاضر از سوله‌های بحران بصورت چند وجهی در مواقع غیر بحران استفاده می‌شود اما مدیریت تمام سوله‌ها با سازمان پیشگیری از بحران شهرداری تهران است.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تعدادی از املاک متعلق به شهرداری تهران از گذشته در اختیار افراد حقیقی و همچنین موسسات قرار داشته است آیا شهرداری در این دوره بنای برای بازپس‌گیری این املاک دارد یا خیر افزود: تعدادی از املاک در دست افراد بوده و سالیان سال است که املاک در اختیار آنهاست و حق و حقوق شهر را هم نمی‌دهند و در حال استفاده هستند که همه اینها لیست شده است و براساس آخرین آمار بیش از 30 ملکی که در دست افراد قرار داشته است را از بالغ بر 100 ملک در این قالب تخلیه کرده‌ایم و املاکی هم که در اختیار موسسات قرار دارد که از طریق تبصره 6 نیز درحال لیست شدن هستند و از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه خواهند شد تا شورا در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری، مبنی بر چرایی عدم انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران تصریح کرد: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را بدهیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز بصورت تک بعدی  نگاه می‌شد و مشکل این ساختمان‌های ناایمن از لحاظ آتش‌نشانی است اما همه چیز ایمنی آتش‌نشانی نیست.

شهردار تهران ادامه داد: 29 گروه از 9 دستگاه دست به دست هم داده‌اند تا ساختمان‌های بالای 6 طبقه را دارای شناسنامه کنند و از ساختمان‌های بلند کار را شروع می‌کنیم و به ساختمان‌های کم طبقه‌تر خواهیم رسید.

 

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید