koochAdmin 1401/08/18 0 نظر

بازار املاک بریتانیا دچار رکود شد

به نقل از تسنیم ، به گفته بانک هالیفاکس انگلیس، قیمت مسکن در بریتانیا طی ماه اکتبر با سریع‌ترین نرخ ماهانه از فوریه 2021 کاهش یافت که نشانه جدیدی از رکود در بازار املاک و مستغلات و منعکس‌کننده پیامدهای برنامه اقتصادی دولت سابق این کشور است.

در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، وام دهندگان وام مسکن انگلیس اعلام کردند که قیمت ملک پس از کاهش 0.1 درصدی در ماه سپتامبر، 0.4 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. میانگین قیمت کاهش یافته و به 292598 پوند (334508 دلار) رسیده است.

بر اساس اعلام بانک هالیفاکس، این کاهش رشد تا حدودی ناشی از دستور کار اقتصادی لیز تراس، نخست وزیر سابق در تاریخ 23 سپتامبر معروف به “بودجه کوچک” بوده است که بازارهای مالی بریتانیا را به سقوط آزاد رساند و هزینه های استقراض را بالا برد. این طرح اقتصادی در نهایت منجر به جایگزینی تراس با ریشی سوناک شد.

کیم کینیرد، مدیر بخش وام مسکن هالیفاکس، گفت: در حالی که یک رکود پس از همه‌گیری پیش‌بینی می‌شد، شکی نیست که بازار مسکن در نتیجه بودجه کوچک که شاهد شتاب ناگهانی در افزایش نرخ وام مسکن بود، شوک قابل‌توجهی دریافت کرد.

سوناک و جرمی هانت، وزیر دارایی جدید انگیلس با اعلام افزایش احتمالی مالیات و کاهش هزینه های دولت به این بحران پاسخ دادند. به گفته هالیفاکس، این می تواند فشار نزولی بر قیمت مسکن را افزایش دهد.

با این حال، این وام دهنده اضافه کرد «در حالی که سرعت رشد (نرخ) سالانه نیز به 8.3+ درصد در مقایسه با 9.8+ درصد در سپتامبر ادامه می‌یابد، میانگین قیمت‌ها نزدیک به بالاترین رقم ثبت شده مانده است.

بر اساس این گزارش، قیمت مسکن در انگلیس طی 12 ماه گذشته به طور میانگین بیش از 22000 پوند (بیش از 25000 دلار) و در طول سه سال گذشته تقریباً 60000 پوند (+25.7 درصد) افزایش یافته است که این بانک آن را “قابل توجه” توصیف کرد.

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید