koochAdmin 1401/07/02 0 نظر

انتشار فیش‌های عوارض در نیمه اول سال

اکوایران : معاون شهردار تهران در مورد صدور فیش‌های عوارض نیز با بیان اینکه نمی‌دانم با چه استدلالی فیش‌های عوارض آخر سال صادر می‌شود، گفت: ما در نظر داشتیم فیش‌های عوارض را در شهریور ماه منتشر کنیم اما زیرساخت‌ها آماده نشد و امیدواریم در مهر ماه این مهم اتفاق بیفتد و در سنوات آینده نیز در نظر داریم صدور فیش‌ها در خرداد ماه باشد.

ابوالفضل فلاح در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد معاونت مالی در دوره مدیریتش برگزار شد، گفت: اصلاح ساختار مالی شهرداری با اجرای قانون خزانه واحد انجام شد. چرا که از سال ۹۸ باید قانون ایجاد خزانه واحد اجرایی می‌شد؛ اما مقاومت فراوانی در این راستا می‌شد که به محض ورود ما به شهرداری نسبت به اجرای این مهم اقدام کردیم به گونه‌ای که همه حساب‌های درآمدی شهرداری به خزانه واحد متصل شد و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مکلف شدند که درآمدهای خود را به خزانه بریزند که این مسئله سبب افزایش شفافیت و رصد درآمدها شد.
وی با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته پرداخت متمرکز حقوق را در همه شرکت‌ها، سازمان‌ها و حوزه ستادی شهرداری عملیاتی کردیم، تصریح کرد: نکته قابل توجه این بود که در اسفند ماه سال گذشته که حقوق‌ها را به صورت واحد پرداخت کردیم نسبت به ماه قبل آن یعنی بهمن ماه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی کردیم و این نشان می‌داد که بعضا منابعی که سازمان‌ها یا شرکت‌ها دریافت می‌کردند صرف پرداخت حقوق نمی‌شد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: در سنوات گذشته وقتی شرکت‌ها یا سازمان‌ها رأسا برای پرداخت حقوق‌شان اقدام می‌کردند می‌دیدیم که کسورات قانونی‌شان همچون حق بیمه تامین اجتماعی و مالیات را پرداخت نمی‌کردند و این مسئله موجب انباشت بدهی به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی شده بود که با پرداخت واحد حقوق‌ها ما کسورات را پرداخت کرده و از انباشت آنها جلوگیری می‌کردیم.

وی به ایجاد واحد منسجم برای پرداخت بدهی‌ها اشاره کرد و گفت: واحد متمرکزی برای پرداخت بدهی و وصول طلب‌ها در شهرداری تهران وجود نداشت و به همین دلیل وقتی ما در معاونت مالی مستقر شدیم چند هفته زمان برد که رقم دقیق طلب‌ها و بدهی‌هایمان را متوجه شویم؛ اما حالا این سامانه واحد و منسجم ایجاد شده و در حال حاضر با توجه به این برنامه طلب ثبت شده ما از دولت ۷۱۰۰ میلیارد تومان است که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان متعلق به اسناد و مدارک از محل عوارض شهرسازی و مطالبات سایر دستگاه‌ها است که در حال ثبت و ضبط دقیق مطالبات هستیم که امیدواریم با مساعدت دولت این طلب وصول شود. هر چند که بخش زیادی از طلب‌های سنوات گذشته تسویه شده است. به عنوان مثال سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۹ ادعا کرده بود که بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد و موقعی که ما به سر کار آمدیم این رقم به بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان رسیده بود اما پس از بررسی‌های دقیق و ارائه اسناد و مدارک این رقم به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت و لزوم ثبت و ضبط املاک اظهار کرد: زمانیکه ما سر کار آمدیم ۱۲ هزار و ۲۰۰ ملک شهرداری تهران ثبت شده بود اما حالا این عدد به ۲۰ هزار ملک رسیده است و این در حالیست که املاک پشتوانه خوبی برای اجرای پروژه‌های عمرانی هستند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم فروش املاک را به بورس کالا مرتبط کنیم، گفت: هفته گذشته دو ملک مان در بورس کالا عرضه شد و در کمتر از یک ساعت به فروش رفت و این در حالیست که در نظر داریم در هفته‌های آینده مؤدیانمان را نیز وارد بورس کالا کنیم و مؤدیانی که نمی‌توانند پرداخت نقدی داشته باشند می‌توانند ملک خود را در بورس کالا عرضه کرده و پیمانکاران شهرداری آن را بخرند.

فلاح افزود: در حال حاضر ملک سوم شهرداری در تابلوی عرضه بورس ثبت شده و هشت ملک در نوبت دریافت امیدنامه هستند و ۵۱ ملک دیگر نیز برای عرضه در بورس در مراحل کارشناسی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کل بدهی ما به بانک‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان است، گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان بابت اقساط بدهی‌مان به بانک‌ها پرداخت کردیم و از سال گذشته با پرداخت به موقع اقساط اجازه افزایش رقم بدهی را ندادیم و در نظر داریم طی هفته‌های آینده با ارائه یک ملک چهار الی پنج هزار میلیارد تومان از بدهی‌هایمان را به سیستم بانکی بدهیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سهم معاونت مالی در تحقق بودجه ۵۰ هزار میلیاردی شهرداری، ۱۶ میلیارد تومان بود، ادامه داد: در شش ماهه نخست سال ما باید ۸۰۰۰ میلیارد تومان تحقق درآمد می‌داشتیم که خوشبختانه این تحقق درآمد به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید که رشد قابل توجهی در این زمینه بود و پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال این رشد سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری در شهر تهران ما ۴۸ پروژه مشارکتی در حوزه سرمایه گذاری تحویل گرفتیم که تقریبا همه آنها مشکل داشتند، گفت: یک ملک سند نداشت و یا در یک پروژه زمین متعلق به شخص ثالث بود که اینگونه مسائل علاوه بر اینکه اعتماد به شهرداری را کاهش می‌دهد موجب شکست خوردن سرمایه گذاری در شهر تهران می‌شود که خوشبختانه سعی کردیم با آسیب‌شناسی دقیقی که در این حوزه انجام شده مشکلات را رفع کنیم. به گونه‌ای که در هفته گذشته یکی از پروژه‌های مشارکتی حل و فصل شد و حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان از این محل منابع در اختیار شهرداری قرار گرفت.

فلاح با اشاره به خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز شهرداری از بورس گفت: ما در نظر داریم تجهیزات لوازم مورد نیاز شهرداری همچون مصالح، میلگرد و … را از طریق بورس کالا خریداری کنیم که تا کنون با اجرای این روش ۳۰ درصد صرفه جویی انجام شده است و این در حالیست که فرآیندها اصلاح و شفاف‌سازی می‌شوند و همچنین در نظر داریم از این به بعد ضایعات در شهرداری تهران را که پیش از این با مزایده فروخته می‌شد را در بورس کالا به فروش برسانیم و در هفته آینده اولین پارت ضایعات در بورس کالا به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در تهران گفت: بعد از این همایش ۹ تفاهم‌نامه با شرکت‌های مختلف منعقد شد و ۵۱ شرکت نیز اعلام آمادگی کردند که در پروژه‌های شهرداری سرمایه گذاری کنند.

معاون مالی شهرداری تهران در مورد وصول طلب‌ شهرداری از دولت، گفت: در سال جاری ریالی از طلب‌های شهرداری وصول نشده است و امیدواریم در قالب اسناد خزانه ملک یا تهاتر، نفس این اتفاق بیفتد.

وی در مورد بدهی شهرداری به بانک‌ها، گفت: در نظر داریم با بانک شهر تا ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌هایمان را تسویه کنیم و در این راستا یک ملک تجاری قابل توجه واگذار خواهد شد و رایزنی با بانک ملی و بانک توسعه تعاون انجام شده است.

فلاح در پاسخ به این سوال که آیا در موضوع صرفه جویی ۳۰۰ میلیارد تومانی در پرداخت حقوق از سازمان یا مدیری شکایت کرده‌اید یا نه ؟ گفت: اداره کل مجامع و حسابرسی برای نظارت بعد از خرج فعال شده است و حسابرسی سنوات گذشته را انجام می‌دهیم و اگر پول و بودجه از مسیر اصلی‌اش خارج شده باشد تعارف و اغماضی نداریم.

وی در مورد شناسایی املاک متعلق به شهرداری نیز به ایسنا، گفت: ستاد ساماندهی املاک در شهرداری ایجاد شده و در مناطق نیز این ستاد را شکل داده‌ایم که یکی از کارهای آنها شناسایی املاک متعلق به شهرداری و ثبت و ضبط آنهاست و اتفاقا به جد به دنبال آن هستیم که واحدهای مسکونی تصرف شده از دست غیر خارج شود به گونه‌ای که دو ملکی که در هفته گذشته در بورس کالا عرضه شد خانه سازمانی بودند که سالیان سال در اختیار افراد غیر بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵ ملک را رفع تصرف کرده و تحویل گرفتیم، گفت: رفع تصرف ۲۹ ملک دیگر در دستور کار قرار دارد و جالب است بدانید که این افراد اساسا ارتباطی با شهرداری نداشتند و سالیان سال این خانه‌ها را تصرف کرده و حتی اجاره بها نیز نمی‌دادند که البته در مسیر بازپسگیری و رفع تصرف فشارهایی هم به دوستان ما وارد شده و افرادی هم مانع شده‌اند اما ما اغماضی در این زمینه نداریم.

وی در مورد صدور فیش‌های عوارض نیز با بیان اینکه نمی‌دانم با چه استدلالی فیش‌های عوارض آخر سال صادر می‌شود، گفت: ما در نظر داشتیم فیش‌های عوارض را در شهریور ماه منتشر کنیم اما زیرساخت‌ها آماده نشد و امیدواریم در مهر ماه این مهم اتفاق بیفتد و در سنوات آینده نیز در نظر داریم صدور فیش‌ها در خرداد ماه باشد.

فلاح در مورد سنددار کردن ساختمان‌های شهرداری، گفت: هدف ما این است که املاک شهرداری سند تک برگ داشته باشند. چرا که تا سند تک برگ نداشته باشند امکان جعل و تصرف وجود دارد که در این راستا تا پایان شهریور سال گذشته ۴۴۰۰ ملک شهرداری سند تک برگ داشتند اما طی ۱۲ ماه گذشته ۷۰۰ سند تک برگ برای ساختمان‌های شهرداری اخذ شد که البته روند به دلیل بروز مشکلاتی کند بود اما امیدواریم در نیمه دوم سال این روند سرعت بگیرد.

فلاح گفت: ۲۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دولت را دریافت کرده‌ایم که ۷۰۰ میلیارد آن برای اتوبوس، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مترو و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای منطقه نفر آباد است اما وام به معنای تسهیلات دریافت نکرده‌ایم.

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید