koochAdmin 1401/06/30 0 نظر

تبدیل سند منگوله دار قدیمی به سند تک برگ جدید

سند منگوله دار:
در قدیم الایام برای جلوگیری از کلاهبرداری و جعل تعداد برگ های سند را با استفاده از یک نخ و فلز سرب مهر و موم می کردند که به مرور زمان به سندهای منگوله دار معروف شده و کماکان هم از اعتبار کافی برخوردار هستند.

سند تک برگی:
سند تک برگ به شکل مکانیزه صادر می شود و نمی توان آن را به راحتی سند منگوله دار و دفترچه‌ای جعل کرد.اعتبار سند تک برگ بیشتر است و بسیار رواج پیدا کرده زیرا هر نقل و انتقالی که شورت بگیرد لازم است تا سند تک برگی وجود داشته باشد. این سند صرفا یک هولوگرام دارد و مانند قولنامه یا سند قبلی دفترچه‌ای نیست.

 

مراحل تبدیل سند منگوله دار قدیمی به سند تک برگ جدید

  1. برای تبدیل سند ابتدا متقاضی به اداره ثبت اسناد مراجعه کرده و در خواست فرم صدور سند تک برگی را دریافت میکند و با تکمیل فرم و ارائه مدارک مالکیتی خود به واحد ثبتی، ملک مورد نظر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پس از موافقت، استعلام از سند مالکیتی منگوله دار گرفته می شود تا در صورتی که در رهن بانک و… قرار داشته باشد کارهای اداری آن برای فک رهن انجام شود.
  2. متقاضی به شهرداری مراجعه کرده و تمام بدیهی ها و عوارض شهرداری و مالیات را پرداخت می نماید و رسید آن را در پرونده ضمیمه می نماید. در این مرحله متقاضی به کارشناس رسمی دادگستری در امور نقشه برداری مراجعه می کند تا نقشه یو تی ام ملک را برای ارائه به شهرداری تهیه کند.
  3. در این مرحله به دفتر اسناد رسمی یا کافی نت مراجعه کرده و با دریافت شماره سامانه ورود تمامی مدارک مالکیتی اعم از شناسنامه، کارت ملی، سند منگوله دار را اسکن کرده و در قسمت خواسته شده به همراه پرداخت فیش واریزی 50 هزار تومان با شماره حساب 2171328017009 بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بارگذاری شود.
  4. پس از دریافت شماره ورود به سامانه و تمام مدارک فوق الذکر را بارگذاری کردید از تمامی مدارک مورد نیاز به همراه سی دی نقشه یو تی ام را برای واحد ثبتی از طریق پست ارسال کنید و کد رهگیری را نزد خود نگه دارید.

 

سند تگ برگ نسبت به دیگر اسناد چه مزیت هایی دارد؟

  1. صدور سند برای هر یک از شرکا : اولین مزیت سند ترک برگ این است که اگر ملکی دو یا چند شریک داشت می‌توان برای هر یک از آنها سند مالکیت جدا صادر نمود.
  2.  درج اطلاعات دقیق و خوانا : سند تک برگ به طور کامل از طریق سیستم و مکانیزه صادر می شود برخلاف سند تک برگ که به صورت دستی تنظیم می شد. این امر باعث شده مشکل ناخوانایی حل شود.
  3. کروکی دقیق موقعیت ملک : در سند تک برگ کروکی دقیق ملک ثبت شده است که همین موجب می شود مشکلات ابهام در متراژ و تعرض به ملک مجاور برطرف شود.
  4. جلوگیری از جعل سند : جعل سند تک برگ به دلیل وجود هولوگرام بر روی آن بسیار سخت‌تر از جعل سند دفترچه‌ای است.
  5. صرفه جویی در مصرف کاغذ : مزیت دیگری که سند تک برگ دارد این است که در مصرف کاغذ صرفه جویی می شود زیرا سند‌های دفترچه‌ای معمولا از ۱۲ تا ۳۲ صفحه بوند.
  6. تحویل درب منزل: سند تک برگ به دست خود مالکین و درب منزل تحویل داده می شود.

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید