koochAdmin 1401/06/14 0 نظر

دولت توضیح دهد اعتبار «صندوق ملی مسکن» در کجا هزینه شده است؟

دولت توضیح دهد اعتبار «صندوق ملی مسکن» در کجا هزینه شده است؟

محسن پیرهادی در خصوص وضعیت ساخت مسکن در کشور اظهار کرد:
واقعیت این است تامین مسکن جزء پروژه های زوده بازده نیست و حل مشکل مسکن در شرایط فعلی اقتصادی کشور به گونه ای نیست که بشود وعده اولیه داده شده از سوی دولت بصورت جامع و کامل محقق شود. بر همین اساس هم بود که وزیر مسکن سعی کرد وعده ساخت 4 میلیون مسکن را در مدت 4 ساله دولت سیزدهم را جایگزین شعار ساخت سالانه یک میلیون مسکن کند.

آقای پیرهادی با بیان اینکه مانور دولت برای ساخت یک میلیون مسکن سالانه، خیلی پشتوانه دقیق مطالعاتی و کارشناسانه ای نداشت، گفت: به همین دلیل دولت بی درنگ وعده اش را اصلاح کرد و شرایط را به مردم توضیح داد. تامین اعتبار کافی و لازم انجام مطالعات دقیق کارشناسی و همراه کردن دست اندرکاران و سازمان های ذیربط از ضرورت های تحقق وعده دولت در حوزه مسکن است، پیش نیازهایی که روند تحقق آن زمانبر است و انشالله در سال دوم دولت در احقاق این وعده موفقیت ظاهر خواهد شد.

آقای پیرهادی ادامه داد: در همین راستا هم ضروری است در این باره از سوی مسئولان ذیربط و دولت به مردم توضیح داده شود و آنها در جریان روند پروژه قرار بگیرند، اگرچه که محرم دانستن مردم و در جریان امور قرار دادن آنها سبب تقویت اعتماد مردم به مسئولان و دولت می شود اما باید توجه داشت که زمانی اقدامات در حوزه مسکن معنا و مفهوم پیدا می کند که شکل ظاهری ساختمان قابل مشاهده باشد نه فقط روی کاغذ پیشرفت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خارج شدن از تصدی گری دولت، بهترین راهکار برای موفقیت در بخش مسکن بود. شاید اگر دولت در تولید مسکن ملی فقط حمایت های قانونی و تسهیل در ارائه مصالح ساختمانی را در دستور کار خودش قرار می داد و ادامه کار را به بخش خصوصی واگذار می کرد، امروز موفقیت بیشتری در این زمینه داشت. البته این بدین معنا نیست که دولت به صورت کامل خودش را کنار بگذارد؛ بلکه در قالب حمایت از شهرداران که نیازهای مناطق مختلف خودشان را به خوبی می شناسند، می توانست اهداف خودش را در بخش مسکن سریعتر و بهتر پیش ببرد.

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید