koochAdmin 1401/06/13 0 نظر

مشاوران املاک برای رعایت قانون اجاره 25 درصد هیچ مسئولیتی ندارند

عضو اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: مشاوران املاک برای تعیین اجاره ۲۵ درصد هیچ مسئولیتی برعهده ندارند و نمی‌توانند به شواری حل اختلاف مراجعه کنند.

به گزارش جدید پرس، عبدالله اوتادی گفت: هیچ ابزار نظارتی و اجرایی بر روند نرخ اجاره وجود ندارد چرا که مشاوران املاک کشور تحت پوشش هیچ سامانه ای نیستند بنابراین مصوبه اجاره ۲۵ درصدی در این شرایط بی معنی است. چراکه هیچ نظارتی در این بازار وجود ندارد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارند. بنابراین دولت باید در این زمینه تمامی مشاوران املاک را تحت پوشش سامانه قراردهد. با این اقدام می توان به قیمت گذاری در این بخش و جلوگیری از تخلفات امیدوار بود.

او می گوید: در این شرایط مستاجران برای شکایت از تخلفات در حوزه افزایش اجاره بها به هیچ ارگانی از جمله شورای حل اختلاف نمی توانند شکایت کنند چراکه مشاوران املاک مسئولیتی در این حوزه برعهده ندارند.

پیش از این رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که به زودی مشاوران املاک تحت پوشش سامانه وزارت راه و شهرسازی قرارخواهد گرفت و با مشاوران املاکی که اجاره ۲۵ درصد را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید