koochAdmin 1401/06/12 0 نظر

پول فروش املاک شهرداری تهران کجا می رود؟

اقتصادنیوز: مدیران شهری تهران می گویند درآمدهایی که از محل فروش املاک شهرداری به دست می آید در پروژهای عمرانی و سرمایه گذاری هزینه می شود اما یکی از مشتریان این املاک پیمانکاران طلبکار شهرداری هستند.

به گزارش اقتصادنیوز عرضه ملک توسط شهرداری تهران در بورس کالا از روز سه شنبه آغاز شده است . هدف گذاری اولیه برای کسب درآمد از این محل تا پایان سال 500 میلیارد تومان است . اما با وجود فرار خریداران از بازار مسکن و افت معاملات فروش آیا تحقق چنین درآمدی امکان پذیر است ؟

ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران امیدوار است این درآمد محقق شود و در این رابطه به اکو ایران می گوید : دو گزینه برای فروش داریم ، املاک شهرداری را هم اشخاص می توانند بخرند و هم پیمانکار می تواند برای تسویه طلبش ملک را بردارد؛ بنابراین اگر بازار مسکن و عقب نشینی خریداران بخواهد اثر منفی بگذارد پیمانکار ما سر جایش هست؛ یعنی گزینه دوم هست و لذا نگران نیستیم.

او ادامه می دهد : قیمت گذاری املاک بر اساس قیمت کارشناسی است و معمولا 5 تا 10 درصد بالای قیمت کارشناسی نیز به فروش می رود و درحالی که درسایر بازارهای فروش ملک ما شاهد قیمت سازی هستیم وبا این قیمت های نجومی مطمئن هستیم که خریدار واقعی ملک پیدا می کند و به سمت این بازار سوق پیدا می کند چون اعتماد دارد و می داند نسبت قیمت کارشناسی به قیمت بازار تفاوت دارد و معمولا قیمت بازار حدود 15 تا 20 درصد بالاتر از قیمت کارشناسی است.

معاون شهردار تهران معتقد است در موج های افزایشی قیمت سفته بازان نقش دارند و چند معامله سوری با قیمت های غیر واقعی انجام می شود تا به قیمت پایه تبدیل شود اما در بازار جدید سفته بازی و دلال بازی از بین می رود و به حداقل می رسد و نهادهایی مانند بنیاد مسکن و … که املاک زیادی دارند از همین روش برای فروش ملک استفاده کنند تا این بازار معیاری بری قیمت گذاری ملک شود .

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید