koochAdmin 1401/06/09 0 نظر

نارضایتی مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه املاک/ ثبت نام ۱۰۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره

کارشناس مسکن با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ نفر برای عضویت در هیئت مدیره اتحادیه املاک گفت: مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی محرمی شام‌اسبی اظهار کرد: وفق مفاد تبصره 3 ماده 22 قانون نظام صنفی، انتخابات اتحادیه‌ها در دور اول با حضور حداقل یک‌سوم اعضاء و در صورت عدم‌دستیابی به حد نصاب مذکور، در دور دوم با حضور حداقل یک‌چهارم اعضاء رسمیت می‌یابد.

وی ادامه داد: وجود بیش از 100 کاندیدای هیات مدیره و عضو صنفی  و اطلاع رسانی مشدد توسط شبکه های مجازی و نیز حمایت رئیس اتحادیه املاک از برخی کاندیداها و حضور در مراسم و همایش های تبلیغاتی بعضی از گروه‌های انتخاباتی، نوید برگزاری یک انتخابات پرشور را می‌داد.

وی در عین حال افزود:‌ این در حالی بود که علی‌رغم تمدید زمان انتخابات در دو مرحله، انتخابات به دور دوم رفت و در دور دوم نیاز به حضور یک چهارم اعضا است.

کارشناس مسکن با تشریح دلایل به حد نصاب نرسیدن  انتخابات اتحادیه املاک، گفت:‌ یکی از موارد قرارگیری محل انتخابات در مرکز شهر است که همواره از ترافیک نسبی برخوردار بود و دسترسی را با مشکل مواجه می‌کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی نامناسب رای دهندگان برای مراجعه به محل اخذ آراء به گونه‌ای که برخی شرکت کنندگان بعد از مدتی در صف ماندن از رای دادن منصرف شده و به محل کار خود برگشتند.

وی با اشاره به این‌که انتخابات نباید در روز کاری و وسط هفته برگزار می‌شد، تصریح کرد: یکی دیگر از موارد، نارضایتی نسبی اعضای اتحادیه مشاوران املاک از شرایط حاکم بر اتحادیه به ویژه در حمایت اتحادیه از اعضا در مقوله نرخ حق الزحمه و مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی دیگر از دلایل مشارکت پایین در انتخابات است.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: تبصره 6 ماده 22 قانون نظام صنفی در انتخابات رعایت نشد.

به گزارش تسنیم در زمان حاضر اتحادیه املاک حدود 12 هزار عضو دارای مجوز دارد و برای دور دوم انتخابات هیئت مدیره این باید حدود 3000 نفر در آن شرکت کنند. دو روز قبل یعنی 7 شهریور و پس از تبلیغات عجیب و غریب و صرف هزینه‌های بالا انتخابات هیئت مدیره اتحادیه املاک برگزار شد.

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید