koochAdmin 1401/06/24 0 نظر

چگونه وام ودیعه مسکن بگیریم؟

مستاجران بخوانند

به گزارش تجارت نیوز، سقف تسهیلات برای مشمولان دریافت وام ودیعه مسکن در تهران ۱۰۰میلیون تومان، کلانشهرها ۷۰میلیون تومان و برای سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است.

به نقل از ایبنا، طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، بانک مرکزی در راستای حمایت از مستاجرین کم درآمد، بانکهای عامل را موظف به اعطا تسهیلات در چارچوب سهمیه های تعیین شده به متقاضیان واجد شرایطی که از طریق سامانه طرح های حمایتی مسکن معرفی می شوند، کرده است.

 

چه کسانی مشمول وام کمک ودیعه مسکن هستند؟
متقاضیان وام مسکن باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کدرهگیری، از اول فروردین ۱۴۰۱ به بعد باشند. متقاضی و همسرش باید در زمان ثبت نام فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند.

 

چگونه وام کمک ودیعه مسکن دریافت کنیم؟
متقاضیان این وام ابتدا باید اجاره نامه رسمی و یا اجاره نامه ای که در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت شده باشد و قرارداد اجاره حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد را داشته باشند. پس از درخواست وام در سامانه و معرفی به بانک برای دریافت وام، متقاضیان می بایست مدارک خود را تکمیل کرده و به بانک ارائه دهد. همچنین ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی کنند.

 

مبلغ وام چقدر است؟
سقف تسهیلات برای مشمولان در تهران ۱۰۰میلیون تومان، کلانشهرها ۷۰میلیون تومان و برای سایر شهرها نیز ۴۰میلیون تومان است کلانشهرها شامل شهرهای کرج، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز است.
همچنین تسهیلات با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و بازپرداخت حداکثر ۵ ساله است.
لازم به ذكر است نرخ سود مصوب شورا پول و اعتبار برای تسهیلات کمک ودیعه مسکن در حال حاضر ۱۳درصد است.

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید