koochAdmin 1400/11/09 0 نظر

معرفی محله الهیه تهران

محله الهیه تهران یکی از محله‌های منطقه شمیران و شمال شهر تهران است که شاید واژه «لوکس» بهترین توصیفی باشد که بتوان برای آن به کار برد. این محله در منطقه ۱ تهران و ناحیه ۷ آن واقع شده است که از شمال تا تجریش، از جنوب تا پل صدر، از شرق تا خیابان شریعتی و از غرب تا خیابان ولیعصر ادامه و وسعت پیدا می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بارز این محله وجود سفارتخانه‌ها و ساختمان‌های دیپلماتیک زیاد در آن است که محل اقامت بسیاری از اتباع خارجی نیز می‌باشد. یا مثلا خیابان‌هایی مانند جردن در این محله واقع شده‌اند. در ادامه بیشتر با این محله لوکس و گران‌قیمت آشنا می‌شوید.

تاریخچه

از آنجا که محله الهیه در گذشته اراضی گسترده‌ای بوده، به همسر امین‌الدوله یعنی محترم‌الدوله تعلق داشته است. «خورآذین» نامی بود که در گذشته به الهیه تعلق داشت. یکی از نمادهای این محله در گذشته کارخانه کبریت‌سازی بود که با تلاش امین‌الدوله احداث شد. رفته‌رفته این محله جای خود را به محلی برای زندگی سفیران کشورهای مختلف در سرتاسر دنیا داد و به همین دلیل آن را به عنوان یکی از محله‌های مهم شهر تهران می‌شناسند.

میرزا جعفر حکیم الهی کسی بود که تمام زمین‌ها را خریداری کرد و نام «الهیه» را بر آن نهاد.

محله الهیه بر روی نقشه تهران

یکی دیگر از دلایل مهم بودن الهیه، وجود سه باغ مهم: «باغ سفارت آلمان»، «باغ سفارت ترکیه» و «باغ شرکت نفت» که باعث شده از نظر امنیتی و سیاسی به محله مهمی تبدیل شود.

«باغ شرکت نفت» به میرزا محمد امین، مستوفی خمسه بود و از کارهایی که در آن انجام داد احداث باغ پرورش گل بود که آن نیز پس از مرگش به همسرش فاطمه خانم تعلق گرفت. همسرش نیز این باغ را به شرکت نفت ایران و انگلیس فروخت و به همین دلیل هم‌اکنون به «باغ شرکت نفت» معروف است.

برج های محله الهیه تهران

برج های الهیه مهم‌ترین ساختمان‌هایی هستند که در این محله وجود دارند و حتی از مهم‌ترین و لوکس‌ترین ساختمان‌های شهر تهران به شمار می‌روند.

مجتمع چناران پارک

مجتمع چناران پارک الهیه یکی از لوکس‌ترین برج‌های تهران است که در محله الهیه واقع شده و در ساخت و ساز آن از استاندارها و تکنولوژی‌های مدرن و روز دنیا استفاده شده است. متراژ‌های بالای آپارتمان‌ها در این برج از ویژگی‌های بارز آن است به طوری که کوچکترین آپارتمان این برج ۲۶۰ متر مربع است.

فرزاد دلیری و امید غلامپور دو معمار معروف و برجسته ایرانی هستند که طرح این مجتمع مدرن و لوکس را پایه‌گذاری کردند که امروزه آن را به عنوان نگین الهیه می‌شناسند.

امکان و مزیت‌های زیر باعث محبوبیت این برج شده است:

  • سیستم ایمنی پیشرفته
  • کارواش پیشرفته ماشین
  • پیست دوچرخه سواری
  • خدمات سرو غذا
  • آب نماهای زیبا
  • آبشارهای زیبا

در طبقات بالایی این برج پنت هاوس های بزرگ و پیشرفته‌ای وجود دارند که بالاترین قیمت‌ها را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

برج های دوقلو الهیه

«برج دوقلو» یکی دیگر از برج‌ های محله الهیه تهران است که دارای ۳۵ طبقه و در خیابان گلنار واقع شده است. در طبقات بالایی این برج پنت هاوس وجود دارد که قیمت آن نیز بالا است.

برج های دو قلو محله الهیه

خیابان‌های مهم الهیه

الهیه خیابان‌های مهمی را در خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های و خصوصیات خاص خود را دارند. خیابان فرشته یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین خیابان‌های تهران است که در این محله قرار گرفته است.

خیابان جردن، خیابان تختی، خیابان چناری، خیابان واثق نوری از جمله دیگر خیابان‌های مهم الهیه هستند.

پیام بگذارید