koochAdmin 1401/04/25 0 نظر

مالک شدن تبدیل به رویا شد / برای خرید خانه چند سال باید کار کنیم؟

به گزارش کوچ به نقل از خبر آنلاین یک نهاد مسئول، مجوز ساخت مسکن با مساحت ۳۰ تا ۳۵ متری را در تهران صادر کرده است. اما برای خرید خانه چند سال باید کار کنیم و برای این واحدها چقدر باید هزینه کنیم و تهیه آن به حقوق چند سال نیاز دارد؟

اتاق تولید «ضوابط خاص» برای ساخت‌وسازهای شهر تهران -کمیسیون ماده پنج- اخیرا مجوز ساخت مسکن با مساحت ۳۰ تا ۳۵ مترمربع را در بافت فرسوده تهران صادر کرد.

آنگونه که دنیای اقتصاد گزارش داده اشت اجرای این طرح می‌تواند زمینه‌ساز ساخت حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی حدود ۳۰ مترمربعی در مناطق نیمه جنوبی شهر شود.

 

برای خرید واحدهای ۳۰ متری چقدر باید هزینه کرد؟

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خرید مسکن در تهران حدود ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

باتوجه به این عدد هر خریدار برای تهیه این واحدهای ۳۰ متری باید حدود یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

 

برای خرید یک خانه ۳۰ متری چند سال باید کار کنیم؟

در سال جاری حداقل حقوق کارگران پنج میلیون و ۶۰۰ تا پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است. یک فرد با این مبلغ حقوق حدود ۲۱۴ ماه معادل ۱۷ سال برای خرید یک خانه ۳۰ متری باید بدون وقفه کار کند.

محتوای این طرح، نشان می‌دهد در قالب ضوابطی خاص، دو خط قرمز برای مسکونی‌سازی در بافت‌های فرسوده شهر تهران پاک شده است. یکی ناظر بر تامین حداقل پارکینگ ساختمان‌ها و دیگری مربوط به سقف تعداد طبقات (تراکم ساختمانی) در زمین‌هایی با قواره کوچک و خیلی کوچک است.

این ضوابط ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده تهران است که مساحت آن به بیش از چهارهزار و ۴۰۰ هکتار می‌رسد. این بافت در همه مناطق پراکنده است؛ اما عمده آنها در ۱۰منطقه نیمه‌جنوبی شهر شامل مناطق ۱۰ تا ۱۹ واقع شده است.

پیام بگذارید