koochAdmin 1401/09/27 0 نظر

قیمت مسکن در تهران همچنان صعودی است!

با توجه به تورم سرسام آور و افزایش روز افزون قیمت ها در کشور، این بار هم قیمت هر متر خانه در تهران رکوردشکنی کرد

به نقل از تجارت‌نیوز، این بار هم قیمت مسکن رکورد شکنی کرد.هر متر مسکن در طول 5 ماه گذشته 8 میلیون گران‌تر شده است.

آمارها و گزارش‌های رسمی دولت نشان می‌دهد که افزایش قیمت مسکن در طول بیش از یک سال گذشته متوقف نمانده و بدون ارتباط معناداری نسبت به میزان معاملات قیمت مسکن صعودی بوده‌ است. در حالیکه خرداد 1400 هر متر مربع مسکن در تهران 29 میلیون و 673 هزار تومان بود این رقم در خرداد ماه امسال به 39 میلیون و 414 هزار تومان رسید و در ادامه سریالی افزایش قیمت‌ها، نرخ هر متر مربع مسکن در تهران به طور متوسط به حدود 48 میلیون تومان رسیده‌ است. یعنی تنها در 5 ماه هر خانه در هر متر به طور متوسط بیشتر از 8 میلیون تومان گرانتر شد.

گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد در ماه گذشته تورم نقطه به نقطه نرخ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد 50 درصد رسید و تورم نقطه به نقطه آبان ماه در مقایسه با ماه قبل (44.7درصد) 5.3 واحد درصد افزایش داشته است. نرخ تورم سالانه آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماهِ امسال به عدد 35 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 2.6 واحد درصد افزایش داشته که همین عدد در ماه گذشتهِ آن نزدیک به 32.6 درصد بود.

البته عدد 48 میلیون تومانی در قیمت هر متر مربع میانگین قیمت های مسکن و آمار رسمی نشان می‌دهد گران‌ترین معامله در منطقه یک با حدود 97 میلیون در هر متر مربع و ارزان‌ترین هم در منطقه 18 تهران با قیمت 24 ملیون تومان بوده و این در حالی است که در خرداد ماه همین امسال گران‌ترین قیمت در منطقه یک 81 میلیون تومان و ارزان‌ترین قیمت هم در منطقه 18 حدود 19.5 میلیون تومان بوده است.

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید