koochAdmin 1401/07/04 0 نظر

صدور چک برای معامله

در معامله با اشخاص و پیش از دریافت نمودن چک حتما از حساب شخص استعلام بگیرید. استعلام از حساب افراد نشان می دهد که آیا شخص می تواند به تعهدات خود عمل نماید؟
صدور چک براي معامله روشی مرسوم در خرید آپارتمان است.
همان طور که می دانید مطابق قانون جدید صدور چک،‏ افراد بدحساب و دارای چک برگشتی، واجد شرایط دریافت دسته چک جدید نیستند و نمی توانند از چک برای انجام معاملات خود استفاده نمایند.

 

انواع روش های صدور چک برای معامله

  1. صدور چک عادی
    استفاده از چک عادی، یکی از روش های صدور چک برای معامله است. چک هایی که صاحب حساب جاری صادر می کند و به طلبکار خود می دهد. این چک ها اعتباری ندارند و با توجه به خطراتی که پیش رو دارند در معاملات مسکن رواج کمتری نیز دارند. در معاملات مسکن تنها افرادي که به هم اطمینان دارند از این نوع چک ها در معاملات خود استفاده می کنند.
  2. صدور چک بانکی تضمینی
    این نوع چک یا همان چک رمزدار توسط بانک و به عهده همان بانک صادر می شود. این نوع از چک توسط بانک تضمین می شود و با پول نقد تفاوتی ندارد.
    یکی از مزایای مهم این چک این است که اگر فرد مورد نظر فوت کند یا ورشکسته شود در پرداخت آن هیچ تاثیری ندارد.
  3. صدور چک بین بانکی تضمینی
    این نوع چک توسط بانک تضمین می شود. با این تفاوت که چک به نام طرف معامله و با شماره حساب او صادر می شود. در این نوع چک هیچ کس جز شخص دریافت کننده چک قادر به دریافت مبلغ آن نخواهد بود. مشکلی که این نوع از چک دارد این است که به حساب طرف واریز می شود و امکان دریافت نقدی آن وجود ندارد.

 

نتیجه

در حالت کلی چک بانکی عادی، کمترین امنیت در هر نوع از معاملات را دارد. چک های تضمین شده رمزدار بانکی یا بین بانکی بهترین گزینه ها برای پرداخت ثمن معامله هستند.

 

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید