koochAdmin 1401/07/27 0 نظر

تحول در بازار مسکن با راه اندازی صندوق املاک و مستغلات

تحول در بازار مسکن

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های مدیریت منابع مردم پذیره نویسی در فرابورس در راستای راه اندازی صندوق املاک و مستغلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق املاک و مستغلات ابزار مالی است که بر اساس صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک طراحی شده است، در این صندوق سرمایه گذاران متعدد خرد و کلان در یک پروژه مسکن سرمایه گذاری می‌کنند، در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خرد با مبلغ‌های کم می‌توانند ملکی را تأمین مالی یا خریداری کنند بدون اینکه مجبور باشند در کارهای اجرایی یا مدیریت ملک دخالت کنند، در این باره با عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشسته‌ایم تا نظرات وی را جویا شویم.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ابتدا لازم است از رئیس جمهوری برای تشکیل پنج جلسه شورای عالی مسکن در یک سال گذشته تشکر کنم؛ وضعیت مسکن در بستری از شهرها به گونه‌ای است که حداقل ۶۰ درصد از سبد خانوار به مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

وی سوءمدیریت دولت قبل را در وضعیت فعلی بازار مسکن تأثیرگذار خواند و بیان داشت: باید در شرایط فعلی برخی از مسئولان در وزارت راه و شهرسازی به جای مصاحبه، گام‌های عملی در اجرای قانون بردارند؛ کوتاهی در برخی وزارت خانه‌ها در راستای جمع آوری سرمایه خرد مردم و همچنین بانک مرکزی در حوزه کنترل ارز بخشی از دلایل وضعیت فعلی بازار مسکن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش پیدا نکردن وام مسکن روستایی گفت: اخیراً شنیدیم قرار است سه هزار میلیارد تومان از منابع فروش زمین وزارت راه برای ساخت آزادراه شمال صرف شود که این شیوه درستی نیست.
یوسفی درباره پذیره نویسی در فرابورس برای راه اندازی صندوق املاک و مستغلات گفت: یکی از راه‌های مدیریت منابع مردم پذیره نویسی در فرابورس است بنابراین باید به این نکته توجه شود که مردم از دولت قبل ذهنیت منفی از حضور در بورس دارند و روش‌های گذشته باید اصلاح شود لذا با اجرای تعهدات دولت در این راستا و اجرای قانون جهش تولید می‌توان انتظار تحولاتی در بازار مسکن را داشت.

پیام بگذارید