koochAdmin 1401/08/24 0 نظر

املاک قولنامه‌ای باعث ایجاد مفسده در جامعه می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه شایسته نیست که در کشور املاک قولنامه‌ای وجود داشته باشد، گفت: وجود املاک قولنامه‌ای باعث ایجاد مفسده در جامعه می‌شود.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن بابایی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید سرزده از اداره ثبت اسناد و املاک فومن در استان گیلان و بررسی عملکرد و نحوه ارائه خدمت در بخش‌های مختلف این اداره، با تأکید بر سنددار کردن اراضی کشاورزی و مسکن روستایی اظهار کرد: صدور سند برای اراضی کشاورزی خرد شده با رعایت ابعاد فنی و اقتصادی در دستور کار تمام واحدهای ثبتی کشور قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های مسئول باید موانع صدور اسناد کشاورزی را مرتفع کنند، همچنین به اهمیت تسریع در صدور اسناد اراضی و املاک واقع در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: این اقدام کمک شایانی به بازسازی خانه‌های فرسوده و رونق اقتصادی می‌کند.

معاون رئیس قوه قضائیه در این بازدید ضمن گفت‌وگو با کارکنان و استماع صحبت‌ها و نظرات آنها، بر برخورد مناسب با ارباب رجوع تأکید و اظهار کرد: با شکل‌گیری نهضت خدمت‌رسانی در قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک، همه وظیفه داریم در جهت رضایتمندی مردم حرکت کنیم و این امر قطعاً منشا خیر و برکت در زندگی خواهد شد.

وجود املاک قولنامه‌ای باعث ایجاد مفسده در جامعه می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سفر خود به گیلان، در نشست با رؤسای واحدهای ثبتی و کارکنان اداره‌کل ثبت استان گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای کامل قانون جامع حدنگار و جلوگیری از کوه‌خواری، جنگل‌خواری و ساحل‌خواری و مشخص کردن وضعیت متر به متر اراضی کشور در دیدار ایشان با مسئولین قضائی در هفته قوه قضائیه سال جاری افزود: شایسته نیست که در کشور املاک قولنامه‌ای وجود داشته باشد و به همین منظور برنامه‌ای تدوین شده که در اسرع وقت وضعیت این املاک ساماندهی شود و باید همکاران در ادارات ثبت نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اعزام گروه‌های بازرسی به تمامی ادارات و واحدهای ثبتی استان گیلان و بررسی وضعیت عملکرد آنها، با بیان اینکه این بازرسی‌ها در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت ادارات ثبت بسیار ضروری است و باید در این راستا نقاط ضعف موجود در یک بازه زمانی 6 ماهه مرتفع شود، ادامه داد: خدمت‌رسانی در ادارات ثبت باید به بهترین شکل انجام شود و حتی یک نفر هم ناراضی نباشد و باید از حداقل امکانات نیز برای پاسخگویی به نیازهای مردم بهره گرفت.

بابایی با اشاره به اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم سازمان در سال جاری گفت: خوشبختانه بین رؤسای کل دادگستری و دادستان‌ها و مدیران کل ثبت هم‌افزایی خوبی برای اجرای این برنامه شکل گرفته و لازم است مدیران کل و رؤسای ادارات ثبت با حضور در روستاها و برگزاری جلسات لازم، دهیاری‌ها، مالکین و زارعین را برای سنددار کردن اراضی کشاورزی تشویق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ارتقای سلامت اداری اشاره و بیان کرد: مدیران و رؤسای واحدهای ثبتی باید نسبت رفت و آمد دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها در ادارات ثبت حساس باشند و با این افراد به صورت جدی برخورد شود و از مجموعه کارکنان در برابر خطراتی که از این ناحیه آنها را تهدید می‌کند صیانت و محافظت کنند.

گفتنی است؛ بازدیدهای سرزده از واحدهای ثبتی و اعزام گروه‌های بازرسی به منظور بررسی عملکرد ادارات ثبت از جمله برنامه‌های سازمان ثبت در یک سال اخیر بوده که این اقدام در راستای برنامه‌های تحول و تعالی قوه قضائیه و سازمان ثبت جهت تحقق شعار “نهضت خدمت‌رسانی به مردم” و حضور میدانی برای رصد دقیق فعالیت‌های ثبتی انجام می‌گیرد.

 

 

گروه بزرگ کوچ

پیام بگذارید